Voor wie is Kristal & door wie worden de jongeren begeleid?

Jongeren

Ben jij zo’n jongere? Herken jij je in de volgende woorden: angstig, somber, boos, moeite met concentreren op het huiswerk of, om welke reden dan ook, de thuissituatie/het pleeggezin ontgroeit…

Verlang je ernaar om je verder te ontwikkelen en ontplooien in een gezonde en stimulerende omgeving waarin je persoonlijke begeleiding krijgt? Stichting Kristal heeft een aantal “Kristalhuizen”.

Aanmelden (formulier)
Als je wilt weten of Stichting Kristal iets voor jou kan betekenen, neem dan contact met ons op. Je kunt bellen of mailen. Zie contact.

Als je zeker weet dat je gebruik wilt maken van de woon/begeleiding mogelijkheden bij Stichting Kristal kun je dit aanmeldformulier invullen en nemen wij binnen 3 werkdagen contact met jou op.

Verwijzers van scholen, kerken of zorginstellingen kunnen contact opnemen met onze coördinator als zij willen overleggen over een leerling/student, gemeentelid of cliënt. Zie contact.

“Kristalhuis”
In Zeeland zijn er mensen die ruimte hebben in hun huis en hart. Na een screeningstraject door Stichting Kristal zijn zij een “Kristalhuis” geworden. Je kunt er als jongere tegen een vastgestelde vergoeding (begeleid) zelfstandig gaan wonen en je hebt in ieder geval de beschikking over een eigen slaapkamer, badkamer en kookgelegenheid in het huis of op het erf. De betrokkenheid vanuit het “Kristalhuis” is afhankelijk van de gewenste ondersteuning. Elke jongere heeft een andere ondersteuningsvraag en daar zullen de woonmogelijkheden ook op worden afgestemd.

Het wonen in een “Kristalhuis” moet zo gewoon, gezond en normaal mogelijk zijn. Dit betekent dat jij een opleiding volgt of aan het werk bent. Aan huis krijg je vanuit de WMO thuisbegeleiding indien nodig.